Οικονομία

ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Σε αποκλειστικές διαπραγματεύσεις με Wade Adams – Δ.Κούτρα

Σε αποκλειστικές διαπραγματεύσεις με το σχήμα Wade Adams – Δ. Κούτρα για την πώληση της θυγατρικής της εταιρείας ΑΚΤΩΡ, βρίσκεται η ΕΛΛΑΚΤΩΡ.

Αυτό επιβεβαίωσε σε ανακοίνωση της στο Χρηματιστήριο, «η Διοίκηση της εταιρείας «ΕΛΛΑΚΤΩΡ Α.Ε.» τονίζοντας ότι «ανακοινώνει την έναρξη αποκλειστικών διαπραγματεύσεων με το σχήμα εταιρειών Wade Adams Hellas SMSA και Adamas Group Limited, για ενδεχόμενη πώληση του συνόλου των μετοχών της θυγατρικής της εταιρείας ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ».

Η διάρκεια των αποκλειστικών διαπραγματεύσεων θα διαρκέσει περί τις 3 εβδομάδες.

Σύμφωνα με πληροφορίες για την απόκτηση της ΑΚΤΩΡ είχε εκδηλώσει έγγραφο ενδιαφέρον και η ΙΝΤΡΑΚΑΤ των κ.κ. Καϋμενάκη, Μπάκου και Εξάρχου. Εντούτοις σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες το deal αυτό δεν θα μπορούσε να προχωρήσει λόγω του αυξημένου κατασκευαστικού αντικειμένου των δύο εταιρειών, που θα προκαλούσε πρόβλημα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού και αφετέρου με το γεγονός ότι η Ιντρακατ έχει εταιρεία Παραχωρήσεων και θα ερχόταν σε απευθείας ανταγωνισμό με την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις.

Η επιλογή της Wade Adams – Δ. Κούτρα έγινε στην διαδικασία, αφενός μεν διασφαλίστηκε το γεγονός της συνεργασίας μεταξύ των δύο Ομίλων στον τομέα της κατασκευής και αφετέρου η ομαλή συνέχιση και λειτουργία της κατασκευαστικής εταιρείας.

Σύμφωνα με ανθρώπους που βρίσκονται κοντά στην διαδικασία η ΑΚΤΩΡ θα συνεχίσει να αποτελεί τον κατασκευαστικό βραχίον της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, έναν τομέα που η διοίκηση της ΕΛΛΑΚΤΩΡ αναμένεται να δώσει ιδιαίτερη έμφαση.

Η ΑΚΤΩΡ μετά την ανάληψη από την νέα διοίκηση του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ κατάφερε να εξυγιανθεί φτάνοντας να έχει ανεκτέλεστο 2,7 δισ, έσοδα 380 εκατ. ευρώ (9μηνο του 2022) και εμφανή πλέον την επανάκαμψη της λειτουργικής του κερδοφορίας.

Μέσα στο 9μηνο του 2022 η ΑΚΤΩΡ κατάφερε να εξασφαλίσει έργα 723 εκατ. ευρώ (όπως το Νεάπολη-Αγioς Νικόλαος, προϋπολογισμού 140 εκατ. ευρώ, το Πάτρα – Πύργος (με ποσοστό συμμετοχής 105 εκατ)., οδικά έργα 190 εκατ. ευρώ στη Ρουμανία, το ΚΕΛ Ψυττάλειας, έργα στη Διώρυγα Κορίνθου, ενώ επιπλέον συμβάσεις 48 εκατ. ευρώ προστέθηκαν μετά τις 30 Σεπτεμβρίου 2022. Επίσης, ο όμιλος έχει αναδειχθεί προτιμώμενος πλειοδότης για έργα 549 εκατ. ευρώ, μεταξύ των οποίων είναι οι συμβάσεις για το οδικό έργο ΣΔΙΤ Καλαμάτα-Μεθώνη (ποσοστό συμμετοχής 151 εκατ. ευρώ), η επέκταση της Λ. Κύμης (ποσοστό συμμετοχής 103 εκατ. ευρώ), το τμήμα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος – Νεάπολη (μερίδιο 58 εκατ. ευρώ) καθώς και τη λειτουργία σταθμών Εγνατίας Οδού (37 εκατ.).

Έμφαση στις Παραχωρήσεις

Σε περίπτωση πώλησης της ΑΚΤΩΡ, η ΕΛΛΑΚΤΩΡ θα δώσει ιδιαίτερη έμφαση στις Παραχωρήσεις.

Ήδη η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, θυγατρική του Ομίλου, διαθέτει πλειοψηφική συμμετοχή στους αυτοκινητοδρόμους Αττική Οδός (65,8%) και Μορέας (71,7%) και διατηρεί σημαντικά ποσοστά (17-23%) στους αυτοκινητοδρόμους Ολυμπία Οδός και Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, καθώς και στη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου.

Επίσης η εταιρεία διεκδικεί και τη νέα σύμβαση της Αττικής Οδού η έναρξη της οποία ξεκινά τον Οκτώβριο του 2024.

Επιπλέον η εν λόγω θυγατρική της ΕΛΛΑΚΤΩΡ έχει υπογράψει επίσης Σύμβαση Παραχώρησης για το δικαίωμα χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης της Μαρίνας Αλίμου, της μεγαλύτερης Μαρίνας των Βαλκανίων, για περίοδο 40 ετών, με δικαίωμα αμοιβαίας παράτασης για άλλα 10 χρόνια.

Επιπλέον, η Άκτωρ Παραχωρήσεις επιδιώκει να διευρύνει το χαρτοφυλάκιο έργων παραχώρησης και στο πλαίσιο αυτό συμμετέχει στη δημοπράτηση μιας σειράς νέων έργων Παραχώρησης και Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Μεταξύ άλλων συμμετέχει στις διαδικασίες για τα κτηριακά ΣΔΙΤ του δημοσίου (φοιτητικές εστίες, σχολικές μονάδες, δικαστικά μέγαρα κ.α.) για τις για τις Μονάδες Επεξεργασίας Αποβλήτων (ΜΕΑ) καθώς και για τη μεγάλη παραχώρηση για τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης (ΒΟΑΚ).

Πηγή: thecaller.gr

Back to top button