Πολιτική

Χρ. Σταϊκούρας: Το 2024 υλοποιούμε 20 νέα έργα και δράσεις

Είκοσι νέα έργα και προγράμματα για το 2024 που έρχονται σε συνέχεια άλλων 20 έργων που έχουν ξεκινήσει να υλοποιούνται από το δεύτερο εξάμηνο του 2023 για τις υποδομές και τις μεταφορές παρουσίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, κατά την τοποθέτησή του στη συζήτηση του Προϋπολογισμού 2024 στην Ολομέλεια.

Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε πως «υλοποιούμε μεθοδικά και αθόρυβα παρεμβάσεις και προχωράμε, προσηλωμένοι στους στόχους μας και με σκληρή δουλειά, την ολοκλήρωση σημαντικών έργων μέσα στο 2024». Πρόκειται, όπως είπε, για έργα και δράσεις «που θα συμβάλλουν στη συλλογική προσπάθεια αναβάθμισης της ποιότητας ζωής των πολιτών και περαιτέρω ισχυροποίησης της Ελλάδας».

Ειδικότερα για τα έργα που έχουν σχεδιαστεί για το 2024, ο υπουργός είπε ότι είναι:

Η παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης το β’ εξάμηνο του 2024. Η παράδοση στις αρχές του νέου έτους της οδικής σύνδεσης Άκτιου – Αμβρακικού. Τα τμήματα Τρίκαλα-Καλαμπάκα και Λαμία-Ξινιάδα, του αυτοκινητοδρόμου Ε-65 θα παραδοθούν σταδιακά μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2024. Σημαντικό ποσοστό του νέου αυτοκινητόδρου Πάτρα-Πύργος αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2024.

Οι εργασίες μόνιμης αποκατάστασης ζημιών από φυσικές καταστροφές σε σχολικές μονάδες, σιδηροδρομικό δίκτυο και υποδομές θα ξεκινήσουν και κάποιες θα ολοκληρωθούν εντός του 2024.

Ο δεύτερος μετροπόντικας στο έργο κατασκευής της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας θα εγκατασταθεί και ο διαγωνισμός για την επέκταση της γραμμής 2 προς το Ίλιον θα περάσει στην Β’ φάση. Θα ολοκληρωθεί το έργο αποκατάστασης της διώρυγας Κορίνθου. Επίσης, η κατασκευή του οδικού τμήματος Δημάριο-Ελληνοβουργαρικά σύνορα. Η σύμβαση παράκαμψης Γιάλοβα υπογράφεται. Το εθνικό μητρώο γεφυρών τίθεται σε λειτουργία.

Η αναδιάρθρωση του σιδηροδρομικού τομέα θα προχωρήσει. Δημιουργείται ένας νέος ενιαίος, σύγχρονος δημόσιος φορέας με πυρήνα τον ΟΣΕ που αναλαμβάνει τον ρόλο, τις υποχρεώσεις και τις ευθύνες του διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής, όπως περιγράφονται στο Ευρωπαϊκό Θεσμικό Πλαίσιο, και στη νέα εταιρεία εντάσσονται με κορμό τον ΟΣΕ, η ΕΡΓΟΣΕ, η ΓΑΙΟΣΕ κατά το μέρος που αφορά το τροχαίο υλικό, ένα σχέδιο που θα παρουσιαστεί μετά από συζήτηση σε υπουργικό συμβούλιο.

Η δρομολόγηση ενός βιώσιμου σιδηροδρομικού δικτύου ως μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών. Κατατίθεται στις αρχές του νέου έτους Πρόγραμμα Χρηματοδότησης από τον «Συνδέοντα στην Ευρώπη 2», με στόχο τη σύνδεση λιμανιών με το σιδηροδρομικό δίκτυο αλλά και τη συμμετοχή της Ελλάδας στους νέους ευρωπαϊκούς σιδηροδρομικούς διαδρόμους.

Η ανανέωση του στόλου των αστικών λεωφορείων, με τα πρώτα 250 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία να αναμένονται να κυκλοφορήσουν έως το τέλος Απριλίου του 2024. Ταυτόχρονα, προχωρά η προμήθεια νέων λεωφορείων φυσικού αερίου που αναμένονται τη διετία 2024-2025, και ακολουθεί εντός του 2024 ένας νέος διαγωνισμός για την προμήθεια επιπλέον λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

Το συγκοινωνιακό έργο της Θεσσαλονίκης ενισχύεται καθώς αναμένεται η πρόσληψη 150 οδηγών από τον ΟΑΣΘ μέσα στις πρώτες ημέρες του 2024. Τα υφιστάμενα προγράμματα ηλεκτροκίνησης, μετά την τροποίηση της προκήρυξης, την ανακατανομή των πιστώσεων και την υποβολή νέων αιτήσεων, αναμένεται να τρέξουν με υψηλότερες ταχύτητες και, παράλληλα, σχεδιάζεται η τρίτη φάση επιδότησης της ηλεκτροκίνησης.

Ενισχύονται τα σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας. Επίσης, το 2024, σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία, σχεδιάζεται ένα πλέγμα μέτρων για την καλύτερη μετακίνηση και την προσβασιμότητα του πολίτη. Η οδική ασφάλεια ενισχύεται και ψηφίζεται νέος ΚΟΚ που θα προστατεύει του χρήστες του οδικού δικτύου, θα περιορίζει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και θα υποστηρίζει τη μικροκινητικότητα.

Θα αναβαθμιστούν οι ψηφιακές υπηρεσίες του Υπουργείου και οι πολίτες, μεταξύ άλλων, θα αποκτήσουν πρόσβαση στο ιστορικό ελέγχου ΚΤΕΟ των οχημάτων τους. Η πληρωμή των εισιτηρίων στα ΜΜΜ θα γίνεται ανέπαφα. Το εθνικό στρατηγικό σχέδιο και ο χάρτης μοντελοποίησης θα αναρτηθούν σε δημόσια διαβούλευση. Τα έργα συνολικού ποσού 1 δισ. ευρώ που έχουν αναλάβει οι Κτηριακές Υποδομές θα συνεχίσουν να υλοποιούνται καθώς ήδη 50 από αυτά τα έργα είναι σε εξέλιξη.

Πηγή: thecaller.gr

Back to top button