Το Ηνωμένο Βασίλειο αποσύρει διαφημίσεις της Zara, με «ανθυγιεινά αδύνατα» μοντέλα

Δύο διαφημίσεις της μάρκας μόδας Zara απαγορεύτηκαν επειδή παρουσίαζαν μοντέλα που εμφανίζονταν «ανθυγιεινά αδύνατα».
Η Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων (ASA) δήλωσε ότι οι σκιές και το χτένισμα με κοτσίδα στην πλάτη έκαναν ένα μοντέλο να φαίνεται «αδύναμο», ενώ η πόζα και το χαμηλό ντεκολτέ ενός πουκαμίσου σε μια άλλη εικόνα αποκάλυπταν τις «προεξέχουσες» κλείδες του μοντέλου.
Η αρμόδια αρχή αποφάσισε ότι οι «ανεύθυνες» διαφημίσεις δεν πρέπει να εμφανιστούν ξανά στην τρέχουσα μορφή τους και ότι η Zara πρέπει να διασφαλίσει ότι όλες οι φωτογραφίσεις «γίνονται υπεύθυνα».
Η Zara αφαίρεσε τις διαφημίσεις και δήλωσε ότι και τα δύο μοντέλα είχαν ιατρική βεβαίωση που αποδείκνυε ότι ήταν σε καλή υγεία όταν τραβήχτηκαν οι φωτογραφίες.
Οι δύο απαγορευμένες διαφημίσεις είχαν εμφανιστεί προηγουμένως στην εφαρμογή και την ιστοσελίδα του λιανοπωλητή σε ένα καρουζέλ εικόνων που έδειχναν ρούχα με και χωρίς μοντέλα.
Μία διαφήμιση αφορούσε ένα κοντό φόρεμα και η ASA διαπίστωσε ότι χρησιμοποιήθηκαν σκιές για να κάνουν τα πόδια του μοντέλου να φαίνονται «αισθητά λεπτά».
Είπε επίσης ότι η θέση των άνω βραχιόνων και των αρθρώσεων των αγκώνων της την έκανε να φαίνεται «δυσανάλογη».

Η άλλη απαγορευμένη διαφήμιση αφορούσε ένα μοντέλο με πουκάμισο που πόζαρε έτσι ώστε να προεξέχουν οι κλείδες της, που έγιναν «κεντρικό χαρακτηριστικό» της διαφήμισης.

Η Zara επέλεξε να αφαιρέσει όλες τις εικόνες που είχαν επισημανθεί και δήλωσε ότι δεν είχε λάβει άμεσες καταγγελίες.
Ο λιανοπωλητής δήλωσε στην ASA ότι καμία από τις εικόνες δεν είχε τροποποιηθεί πέρα από «πολύ μικρές επεξεργασίες φωτισμού και χρώματος».
Πρόσθεσε ότι ακολούθησε τις συστάσεις μιας αναφοράς με τίτλο «Fashioning a Healthy Future», η οποία δημοσιεύθηκε το 2007 από την UK Model Health Inquiry.
Η Zara δήλωσε ότι συμμορφώθηκε με τη σύσταση αυτής της έκθεσης, η οποία ανέφερε ότι τα μοντέλα «θα πρέπει να προσκομίζουν ιατρικό πιστοποιητικό που να βεβαιώνει την καλή υγεία τους από γιατρούς με εμπειρία στην αναγνώριση διατροφικών διαταραχών».
Αυτό έρχεται μετά την απαγόρευση διαφημίσεων από άλλους λιανοπωλητές νωρίτερα φέτος για μοντέλα που ήταν πολύ αδύνατα.
Τον Ιούλιο, μια διαφήμιση της Marks & Spencer απαγορεύτηκε επειδή το μοντέλο φαινόταν «ανθυγιεινά αδύνατο».
Η ASA δήλωσε ότι η πόζα του μοντέλου και η επιλογή ρούχων -συμπεριλαμβανομένων των “μεγάλων μυτερών παπουτσιών” που τόνιζαν “τη λεπτότητα των ποδιών της”- κατέστησαν τη διαφήμιση “ανεύθυνη”.
Διαβάστε επίσης:
Νέες διαπραγματεύσεις Νότιας Κορέας-ΗΠΑ για τους δασμούς στα αυτοκίνητα